Foto: Vista del Corno Grande des del Campo Imperatore.

Arribo a Civitavecchia amb el Ferry procedent de Barcelona després de 19h de navegació. Són les 19h30 i a les 24h ja estic dormint al Campo Imperatore a 2100m. Quina fortuna tenir una camper!

A les 9h ja enfilo el camí cap al Gran Sasso – Il Corno Grande. Excel·lents vistes del Campo Imperatore m’acompanyen fins la base del cim. Segueixo la línia més directa a l’objectiu.

Foto: Observatori astronòmic i la visió de tot el Campo Imperatore, un altiplà magnífic a 2000m.

Foto: Inici del bucle, pujaré directa i baixaré per la via normal.

A mig camí faig una travessa horitzontal d’anada i tornada per una via ferrata que porta a un refugi bucòlic. Allà conec gent autòctona que m’aconsellen sobre pròximes aventures.

Powered by Wikiloc
Foto: Directissima Corno Grande (2912m)
Foto: Refugi lliure amb unes magnífiques vistes.

Foto: Via ferrata molt transitada.

Quan inicio el tram final fins el cim trobo en Gianluca que torna enrera dient que no ho veu clar. Hi ha una grimpada que finalment superem junts i l’acompanyo fins el final per donar-li seguretat, que li manca molta confiança.

Objectiu complert. El cim està massificat. És diumenge de juliol!!

Foto: En Gianluca, somrient, feliç d’aconseguir l’objectiu.

La tornada la fem per la via normal, que es troba molt descomposta. S’aproxima una tormenta anunciada i ens trobem molta gent pujant… en fi… Accelerem i quasi aconseguim arribar sense mullar-nos… però un ruixat molt intens a 10 minuts del refugi ens deixa xops.

Ens acomiadem fins la propera aventura.

Després d’eixugar-me, preparo un suculent dinar i faig la migdiada. Ja recuperat inicio un tram amb la furgo gaudint dels paratges.

Foto: Com més m’allunyo del Gran Sasso, més bell!

Acabo gaudint de la posta del sol des del cim d’un castell (Rocca Calascio), amb un concert amb viu i les grans vistes del Gran Corno. Quin dia!

Foto: Vistes panoràmiques des de Rocca Calascio.

Em llevo a Santo Stefano di Sessanio. Poble, últimament conegut, per l’infortunat terratrèmol de l’Aquila del 2009. Encara s’observen bastides per tot el poble que ajuden a mantenir-lo en peus.

M’encamino cap a Pescasseroli, però visito abans Sulmona, on s’estan preparant per una diada medieval molt famosa a la regió. Degusto un gelat exquisit que he de reconèixer que és el més bo que he menjat a Itàlia, i mira, que n’he menjat… Un establiment just al costat de la gran plaça que estaven condicionant per rebre milers de turistes pel gran xou medieval.

Continuo guanyant alçada per la carretera fins al llac de Scanno, passant per un congost sinuós. Dino i més tard, després de la típica tempesta de tarda, gaudeixo del sol amb un bany entre barquetes elèctriques.

Magnífic descens per carretera per un bosc protegit magnífic fins arribar a Pescasseroli, ciutat famosa pel trekking al Parc Nacional que just celebra el 100 aniversari. Trobo un càmping familiar. Hi passaré dos nits.

L’endemà gaudeixo d’un trekking en solitari. Observeu la ruta a wikiloc amb un grapat de fotos. Quines fagedes!!!

Foto: Trek Pescasseroli.
L’endemà visito la seu del parc, on puc veure exemplars d’ós que són el gran atractiu de la regió.

Foto: Ós en captivitat, rescatat d’un circ.

Faig un transfer de 4 hores fins la costa. Ara toca mar i què millor que el Parc de Gargano (Mar i Muntanya).

Negocio amb Bully Dive, empres situada a Rodi Garganico (vaixell fins Isole Tremiti + 2 immersions). Demà no surten… ho faren en dos dies. Aprofitaré per descansar i gaudir de la Foresta Umbra.

Foto: Passo dues nits en un Lido (establiment privat a la platja que ofereix varis serveis: hamaques, para-sols, música, bar, dutxes…) preparat per rebre furgonetes.

Foto: Foresta Umbra.
A les 8h del matí salpem cap a Caprara, una de les illes de Tremiti, per fer una de les millor immersions del Mediterrani, i sens dubte, d’Itàlia. Una expedició de 12 submarinistes gaudim de l’exclusivitat de l’embarcació. Dos hores de navegació amb bona mar ens tranquil·litzen el cos.
Foto: Illa de Caprara.
Realitzem la primera immersió en unes aigües cristal·lines i amb una temperatura de l’aigua boníssima. Hi ha una mica de corrent. Gaudim com mai d’una paret amb molt caus i bitxos. Malauradament, una immersió curta, 40 min, ja que el guia a d’ajudar a sortir de l’aigua prematurament a un “diver” perquè ha consumit tot l’aire.
Foto: Primera immersió.
Foto: Panoràmica de San Nicola di Tremiti.
Foto: Segona immersió “Cala del Turchi” – Illa Caprara.
Segona immersió que ja hem fet per lliure l’Ernesto (Rescue) i jo (Dive Guide), en la qual, hem baixat per un canó per resseguir una fantàstica paret per la nostra esquerra (aigua freda) fins arribar a una cova  horitzontal de 10 metres de profunditat a uns 20m de la superfície. Cova molt rica d’elements i a on ens hem fet amics d’una Mòllera de Roca (phycis phycis).
Foto: Proa de l’embarcació.
Foto: Il Capitano Graziano i el meu buddy Ernesto.
Per acabar i amb molt de tacte, no perdeu el Nord! Gaudiu del vol!!!
Del 16 al 22 de juliol del 2022.